torsdag 4 juni 2009

Besök på ATG-kliniken

Idag har jag varit ledig. Anledning - Saffe skulle in på kliniken. Ni vet hans höger fram-gallaproblem skulle nu få sin lösning. Trodde jag.
Veterinären såg ju gallan, att det bara var på ett ben osv, lyssnade på allt jag hade att säga, gjorde ett böjprov med en liten markering som reslutat. Med Saffes historia som travare och så så ansåg hon att det var helt i sin ordning. Sedan röntgade vi, bilderna var jättefina, inget fel nånstans förutom en liten pålagring på hovbenet som han förmodligen inte kände av alls. Så han fick en kortisonspruta för det skulle "torka upp" leden och så skulle vi hoppas att det höll sig fint sen, annars skulle vi försöka med tuppkam i pasta. (Hoppas att du som läser detta är hästmänniska, annars fattar du nog inte så mkt misstänker jag) Så nu var det boxen med stora bandaget till imorgon, då liten hage ett par dagar och sen sättas igång så smått om en vecka. Nu håller ni tummarna hårt för att hans ben blir sagolikt torrt och fint och att gallan är borta för evigt.

I övrigt är allt bara fint. Nalle och Omega går på betet och äter och äter. Nalle har blivit RIKTIGT tjock, han kom springande igår med sin jättemage, det såg rätt kul ut. :-) Omega är inte alls lika tjock, men hon föll ur en hel del när Lillan dog förstås...

Ca två veckor tills Parodie skall föla. Jag har nästan börjat bita på naglarna av nervositet, trots att detta är en av de mest motbjudande saker man kan göra (nästan i klass med att käka snor) Jag skall operera mig (på käkkirurgen, *skräck*) tre dagar innan hon är beräknad så jag kanske kommer vara hemma ett par dar där, vi får väl se hur jag mår... Skulle ju vara mysigt om jag fick vara med på denna fölningen oxå!

Madde trampar på, hon har gått ner lite i vikt och det var ju bra. Den som ändå kunde göra det...

Imorgon är det heldag med barnen på förskolan här hemma hos mig. Fint väder är beställt.

.

Inga kommentarer: