onsdag 17 juni 2009

Parodie beter sig lite konstigt

Kanske är det föl på gång i natt? Parodie skrapar i marken, är på väg att lägga sig ner, ångrar sig, går runt, sträcker på sig, kollar på magen, skrapar... Ni hajjar. Lite blodigt sekret i slidan men inga vaxproppar. Det här är superspännande. hon är ju beräknad till imorgon, hon kanske vet det? Vi skall snart gå ut och ta in dem... Saffe har fått flytta till Maddes box så att Parodie får lugn och ro utan att vara ensam (Maddes box är en bit ifrån hennes, Saffes är precis bredvid)

Omega är på betäckning igen, hon hade inte blivit dräktig sist. Så nu håller vi tummarna för det oxå.
Madde fick åka upp på betet till Nalle, minns inte om jag nämnde det... Dels för att han inte skulle bli ensam, men oxå för att hon har varit lite tjock i ett ben så hon går inte att köra. Får se hur det blir med henne, hon vill faktiskt inte trava mer har vi förstått...
Idag när vi var uppe med vatten så kom dom travande, Madde först snabb och smidig och sen kom Nalle, inte fullt lika smidig... Han börjar bli stel nu, gammelgubben...

Saffe mår bra, tycker det är kul att komma igång igen. Benet ser fint ut... Skall börja hoppträna för Erling igen om några veckor, när vi kommit igång lite mer. Kul, jag har saknat hoppningen, även om jag är en fegis! :-) Och Saffe gillar det, och som ni vet så är jag för mångsidig träning, så bara för att han är distanshäst så betyder inte det att vi bara är ute och rider mil i skogen. Nej, lite av allt skall det vara, dressyr, hoppning, längträning, tömkörning, intervaller osv. Blir roligare för alla inblandade dessutom.

Själv mår jag för övrigt inte så bra. (Stackars mig) Jag opererade bort två visdomständer på käkkirurgen i måndags. Säger dom som vet för jag minns inget. Jag fick lugnande eftersom jag är ganska mesig när det gäller tandläkeri, och jag har absolut inget minne av att svärfar hämtade mig på lasarettet och skjutsade mig hem. Inte minsta minnesfragment. Men hem kom jag och tänderna är borta, så det är väl bra. Som kronan på verket har jag gått ner 1,7 kg sen i söndags eftersom jag inte kan äta. Det gör nåt så förbannat ont! :-( (Men viktnedgång kan ju bara räknas som bonus)
Fick med mig den ena tanden hem i en rosa burk med tandfe´n på, den andra fick han dela i fem delar så den tog jag inte (det minns jag iallafall)

Nähej, nu måste jag ut och kolla Parodie...

.

Inga kommentarer: