torsdag 25 juni 2009

Var

Var är ganska äckligt. Faktiskt jävligt äckligt. Allra helst när det kommer ur ett sår på lillpluttans ben :-( Hon har haft ett litet sår på frambenet som vi har tvättat med jodopax. ikväll hade det svullnat upp. Peter klämmer lite och SPLASCH! En stråle ungefär som en ketchupstråle (ser ni bilden framför er?) sprutar ut. Ojdå. Lillpluttan är superduktig och rör inte en fena. Peter trycker en gång till med samma effekt. Skitäckligt. Tvättar och grejar, lyckas spruta in väteperoxid in i såret så nu hoppas vi att det ser bättre ut imorgon. Ariel reagerar ngenting och står snällt och stilla så det kan inte göra så ont iallafall. Lite stamp med foten bara, efter väteperoxiden. (Heter det förresten vätesuperoxid? Eller vad?) Och hon haltar inte. Jag frågar Peter om han tror det är nåt farligt så hon kommer dö. "Nej, men hon kan få benröta" Tack för den. :-/ Men nu hoppas vi på det bästa ok?

Några korta punkter om livets status i övrigt:

* Stygnen i munnen börjar lossna. Känns skumt.
* Saffes galla är ungefär lika stor som en tennisboll (överdrift)
* Har fått soleld på näsan.
* Tjänat 60 kr och 80 öre på försäljning på Tradera.
* Förkylningen är bättre.
* Undrar om Gud hört min bön och utrotat alla fästingar? Inte hittat nån på katterna på flera dagar.
* Styrelsemötet igår VAR inställt. Kul att jag fick veta.
* Köpte en top igår (när jag gick på stan och väntade på att klockan skulle bli 19.00 så styrelsemötet skulle börja) som jag skall ha på Alvas dop på lördag. Såg ej smällfet ut i den :-)
* Jag måste verkligen, verkligen klippa håret.
* Imorgon skall Saffe och jag backträna lite lätt. Han är ju inte halt...

.

Inga kommentarer: