måndag 1 juni 2009

Elitloppet


Bland det bästa med sommaren...


Bland det mindre bästa med sommaren (fast ändå bra, lixom. Torka = ej bra)

Long time no blogging. Har varit lite mycket sista veckan. Två pers kort på jobbet = övertid. Sen har vi några hästar och en trädgård som skall skötas om, och så faktiskt en och annan kompis som vill ses :-)

Elitloppet var det iallafall i söndags. För er som inte har koll kan jag säga att Torvald Palema och Åke Svanstedt vann på ett ganska imponerande sätt. (1,10,2, gick 1,09,8 i försöket) Tyckte hästen såg framhalt ut i defilering, men tydligen inte... Han sprang som fan, rent ut sagt. Fem svenska hästar i final var helt otroligt. Amerikanskan galopperade innan start, fransmännen var bleka (nåja), holländaren vet jag inte vad som hände med och australiensaren försvann redan innan loppet kändes det som. Heja Sverige, vi kan faktiskt lite trav ändå! Lite synd att Buck I St Pat galopperade ändå, hade varit kul att se henne i sitt esse!

Nu gäller det bara att hålla tummarna för Åke Svanstedt i rättegång. Jag har tyckt både det ena och det andra om Åke i mina dar som traventusiast, men jag tror faktiskt att han är oskyldigt anklagad i det här fallet. Sen tycker jag väl iofs att han är lite paraniod när han tycker att "en del på Tv4 ogillar honom och förföljer honom" eller, hur det nu var. Alla gillar inte alla, och det är väl detsamma med Tv4-folket. Sen kan jag tycka att Tv4 inte borde ha lagt sig i och gått till domaren och förstorat upp saken, även om det var ett klantigt uttalande av Åke osv... I alla fulla fall så är Åke en imponerande tränare och kusk. Och jag tror verkligen att alla hästar i hans träning har det bra. Så de så.

Nalle och Omega är uppe på betet igen. Där lär dom inte svälta kan jag säga, men det är väl bara bra det. Nalles öga håller sig fint (peppar peppar) och dom verkar trivas. Sen att dom kommer travande varje gång dom hör vår bil är väl bara för att dom älskar oss så mkt :-)

Har fått tid på kliniken för Saffe på torsdag. Berättade om gall-problemet på höger fram och det blir förmodligen ett ultraljud på det. Böjprov oxå, men det klarade han ju fint sist så vi får väl se. Skall iallafall bli skönt att kolla upp det nu. Johanna trodde ju att det kanske kunde för att han satt fast lite i bogen och inte haft så bra cirkulation ner i benet, men trots att vi gjort alla övningar så har just det lilla problemet inte försvunnit. Däremot så har han blivit mkt smidigare i övrigt.



Söta Saffe fick gå i lillhage och äta gräs




Madde matvägrade i två mål, sen åt hon igen. Hästpratare hitåt?


Peter försöker väcka Madde och få henne entusiastisk inför en träningstur

.

Inga kommentarer: