söndag 27 juli 2008

Dressyrträning

Varmt idag oxå, dryga 29 grader i skuggan... Trots detta så var det dags för dressyrträning för Åsa på ridbanan i Bäl. Vi tog det dock lite senare, när det hunnit bli lite svalare. Visserligen var det varmt ändå, men jag tyckte att det gick bra.

Saffe var FIN! Stadig i formen och lyhörd, flyttade bog och gjorde övergångar så fint. Visst strular det lite ibland, men jag får nog ta på mig det mesta när det inträffar. Att jag ska ha så svårt med hållningen! Har alltid haft och det är så irriterande när man vet om det oxå... Ska sätta en planka i ryggen på mig själv snart. (Peter säger att jag ska träna magmuskler, men det verkar jobbigare)
Men i vilket fall så uppförde sig Saffe bra, jobbade på och var lugn och trevlig. Till och med galoppen gick ovanligt bra i båda varv. Åsa fick mig att jobba lite mer med galoppen och inte bara låta honom springa på med ursäkten att han tycker det är jobbigt. Det är ju så roligt när det går bra!

Tidigare idag så släppte vi hästarna i trädgården en stund. Då fick jag för mig att Saffe stod och vilade ett bakben hela tiden samt att han rörde sig konstigt. Fick ut coachen (Peter) och vi skrittade och travade och klämde och kollade men det var inget vi kunde hitta. Jag iakttog honom en stund till men då tyckte jag han såg normal ut igen..? Jag bad Åsa kolla och hon sa att den enda hon såg var att han jobbade ovanligt fint med bakbenen :-) Kanske var det, jag var inte van vid att se honom böja dom där långa bakbenen :-)

Nu står dom iallafall inne dom små liven, Saffe linimentad, masserad och lindad (ej stretchad enligt order från equiterapeut Johanna) Saffes höranson nerdragen efter att jag såg honom i fel (rätt?) vinkel idag. Är han gravid? Har tidigare tyckt "att han får inte gå ner nåt mer nu". Idag var det snarare "han får inte gå upp nåt mer nu" Ojdå. Hemmablind blir man.

Imorgon åker Peter till Västervik och hämtar Omega Hebre. Skall bli intressant och se om han kommer hem med en eller två... Jag håller er uppdaterade :-)

Apropå det... Det finns inget sätt att få veta hur många som läser bloggen om ni inte skriver nån kommentar. Därför ber jag nu er alla mina underbara läsare (Är ni två? Eller tre?) Skriv en kommentar så jag bara får veta hur många som läser. Tack på förhand!

Puss och kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser och läser! =) Brukar kolla flera gånger om dagen om du har skrivit något spännande!

Anonym sa...

Jag läser också, så det är i alla fall två som är intresserade. Även om jag nu inte tycker att hästar är världens mest spännande så är det kul att läsa ändå :)