lördag 26 juli 2008

Första semesterdagen


Jaja, jag vet att egentligen så är inte första semesterdagen förren på måndag, enligt papper och så, men eftersom jag jobbade sista dagen igår så blir det första semesterdagen idag, enligt mig.
Det har varit VARMT, mellan 27 och 28 grader. Tro nu inte att detta var något klagomål, ånej. Jag ÄLSKAR värme. Är helt klart född i fel land. Jag kanske inte fryser vid 20 grader, men det är i svalaste laget. Då fattar ni nivån? Så det blev ett dopp vid Åminne och vattnet var grumligt men sagolikt skönt. Har ingen temperatur på det men gissningsvis runt 22 grader? Önskade att jag kunnat ta med hästarna dit men jag tror inte att de andra badgästerna hade älskat det.

Saffe fick gå en lite kortare tur nu ikväll, ganska lugn med fokus på andra saker än tempo. Vi gick delvis i kuperad terräng (off road, som vi brukar kalla det) för att hålla ordning på var vi sätter fötterna, samt travade på asfalt i stärkande syfte. Sen kom det en skock anfallande kor så vi fick lite koterapi på köpet. Najs. Eller inte. JAG BLIR VANSINNIG!!! Jag har försökt med allt, ALLT! Men den sabla hästen är och förblir livrädd för kor. Han går förbi men det är (nästan) aldrig odramatiskt och det är (nästan)alltid med fara för livet. Tips, någon? Binda fast honom i svansen på ett koskrälle? Fast det klassas nog som djurplågeri gentemot den stackars oskyldiga kossan... Jag har försökt att tala med Saphir Roy om kor och kalvar och försökt tala om för honom att vi GILLAR dem och att dom är SÖTA men vi är ganska oense. Jävla skit, rent ut sagt :-( Vi har lyckats komma över många problem i vår väg men det här... *suck*
Bortsett från detta så kändes hästfan iallafall fin, pigg och trevlig i formen och allmänt ok. Ett ljus i mörkret? Kanske det...

Imorgon är det dressyrlektion för Åsa, på tisdag hoppning för Erling. Nästa lördag som sagt långritt och så får jag väl hitta på nåt här hemma däremellan. Förmodligen blir det backträning. Jag har haft lite halvdålig struktur på mitt träningsschema på sista tiden, men hästen känns fin iallafall och det är väl huvudsaken.

Anmälde till Träsksvängen igår. Anmälningstiden går ut på fredag, glöm inte att anmäla! Alla kan rida tre mil Prova På! Alla inom distansen på Gotland är snälla människor och kommer att hjälpa er på plats om ni känner er osäkra. Ni får gärna maila mig på guteliz@hotmail.com om det är något jag kan hjälpa er med.

Nu var reklamen slut. Vad det går fort när man inte sitter framför tv:n! Dags att se vidare på Cold case. Ciao...

Inga kommentarer: