måndag 21 juli 2008

Sen sist...


Bara jobba fyra dagar till, sen semester, halleluja! Bokade hotell för Stockholmsresan igår, Hotell Birger Jarl blev det. Skall bli kul att komma iväg lite.

Idag har Madde gått snabbjobb och Saffe och jag åkte med in till Skrubban och red ut en sväng med Hanna och Lord Slättflis. Saffe var duktig och blev inte ett dugg trött och betedde sig över lag trevligt. Provade ny sadel, en brun Hubertus Allround som jag gillade, skall nog köpa den. Min gamla Levva har ju gett upp och det skulle kosta 1000:- att byta sadelgjordstroppar... Köper nog hellre en ny! Den låg bra och var skön att sitta i så jag slår nog till. Lånade hem en Wintec oxå som jag skall prova imorgon, den är lite mindre begagnad än Hubertusen, men den känns plastig... Vi får se.

Både Peter och jag är fortfarande lite trötta efter en hård (men lyckad!) lördag. Nu börjar iallafall vårt hem återgå till sitt vanliga läge, disken är borta, blommorna utplacerade, presenterna inplockade. Vi fick många fina presenter och TACK alla ni som var här! Det var roligt att det kom så många (ca 60 pers) och som sagt, väldigt fina presenter fick vi. Om jag bara ska nämna lite: vin, resepresentkort, fruktträd (äpple, plommon, biggarå, kiwi), buskar (kaprifol & vinterjasmin), helikopterresa, Gotlandsflagga, städ (hovslageristäd att rikta hästskor på, alltså), jag fick en fin klocka och halsband, dvärgcochinhöns som inte är födda ännu och mycket, mycket mer. Första gästen kom vid 13 när vi "öppnade" och sen gick sista hem ungeför 01.30. Det var en lång dag men vi hade roligt. och min bror Fredrik ringde från Taiwan! Har inte pratat med honom sen han flyttade ner förra sommaren så det var kul.

Nu var reklampausen slut och jag ska gå ner och se klart Cold case.

Bara en sak till... Långritt i Visby sön 3/8 kl. 11.00. Vi startar från Visbytravets stora parkering utanför entre´n. Ridtid ca 3 tim utan paus. Välkomna! Vid frågor maila guteliz@hotmail.com

Inga kommentarer: