måndag 14 juli 2008

Hoppträna är kul!



Idag var det bara Ingela och jag som hopptränade, men oj, va bra vi var! :-)

Började travhoppa lite lågt, men Erling bad mig vänta för det blev för lågt för Saffe, han tyckte det var larvigt. Så höjde han lite åt mig och vi hoppade så fint. Saffe sprang bredvid ett par gånger när Erling satte upp grinden för då blev jag mesig så jag tar på mig det helt och hållet. Men till slut så gick det superbra det oxå. Lite tics med huvudet men gick ändå hyfsat att styra. Så hoppade vi 2-kombination och 3-kombination och avslutade med bana. Ca 80 cm. Jag upprepar, 80 cm. Ni hajjar.

Saffe var helt enkelt sagolik igen.

Nu går han med dom andra och mumsar gräs i lillhagen, har fått nya skor fram och är masserad med arnika. Han verkar må ganska gott. Fast han är ju dopad förstås, kom jag på... Han har ju fått av Solvalla 2, fodret som var lite koffein i. (Ni har kanske läst i tidningen om fodret som dopade pållarna? Om inte... www.gotlandspress.net sök på "doping") Har varit och bytt idag och fått Solvalla 1 istället så snart kanske det går utför igen ;-)

Bilden är från förra hoppträningen, hade ingen fotograf med idag.

Inga kommentarer: