söndag 13 juli 2008

Och ibland går det helt enkelt mindre bra...



Idag skulle jag rida lektion för Åsa. Saffe kändes ganska fin när vi skrittade dit, pigg och glad och så. MEN. När vi kom fram, ve och fasa, en ko! En ko som hade lite ont i ett ben hade fått en sjukhage bredvid ridbanan. Behöver jag säga mer? Lektionen gick helt enkelt inte speciellt lysande. På tygel, jobba fint, ställa inåt, flytta bakdelen HJÄLP EN KO, börja om från början, hitta formen, takten, ställa inåt, flytta bakdelen HJÄLP EN KO, hitta formen, takten, ställa inåt, flytta bakdelen HJÄLP EN KO, hitta formen, takten, ställa inåt, försöka fatta galopp HJÄLP EN KO! Ja ni fattar.... Så typiskt att koskräcken skall vara så extra jobbig vissa dagar för mellan gångerna, de fem stegen då han gick med rumpan mot kossan, då var han verkligen JÄTTEFIN och vi fick beröm av Åsa för formen och att vi jobbar på bra. Hon var även imponerad av mitt lugn vid hans hysteri, men jag är ju (tyvärr) van... Hon sa oxå att det märks att Saffe trivs med mej och livet och att vi verkligen är ett team, och det var ju såklart roligt att höra!

Tilläggas bör att den halta kossan var jättesöt samt att hon var väldigt stilla i sitt lilla hörn. Men ändå... SUPERLÄBBIG!

Tog en sväng med Nalle oxå, när Peter körde Madde. En lugn tur, Nalle var pigg och allt kändes bra.
För er som har missat det så är vi inte så nöjda med fröken Madde just nu, hon galopperade i torsdags och betedde sig illa, tänkte börja slå och fåna sig. Ajabaja säger vi, och aldrig mera helstängt huvudlag på den dårpippin. Hon ska ut om, va blir det... två veckor? Hoppas på skärpning från pållen samt bättre tur då.

Var på Smaklösa här i Dalhem ikväll. Dom är faktiskt riktigt roliga! Sa till Peter när vi satt där i änget att hur kan nåt som egentligen är så jävla dåligt vara så kul!? (För er som är "utsocknes" kan jag tala om att Smaklösa är ett gotländskt band... eller nåt. Dom skriver egna låtar iallafall, och framför dem hellre än bra, om vi säger så) Kvällens höjdpunkt: Det regnar kor :-)

Imorgon är det hoppträning för Erling igen. Ojoj.

Och ja, jag "löptränar" fortfarande. och har inte gått ner ett skit men jag har FAKTISKT fått bättre kondis på dom här två veckorna som jag hållit på. Orkar springa dubbelt så långt nu som när jag började. Så nu orkar jag alltså springa 20 meter.

Inga kommentarer: