lördag 5 juli 2008

Långritt


Idag bar det av till Klinte för långritt som innefattade strand, terrängbana och Klinteberget. Det var jag och Saffe, Josse och Nora, Ingela och Lilja, samt Connie och Curre. Planen var ca 3 mil på lika många timmar, men riktigt så blev det nu inte... Efter en halvtimme blev det tvärstopp när varken Lilja eller Curre tänkte gå förbi en bro (märk väl, FÖRBI en bro, inte över den...) Så efter 20 min där tappade jag tålamodet och sa åt dem att gå runt istället. Jag vet, jag vet, har man börjat skall man slutföra, men jag hade verkligen ingen lust att stå där längre... Sen hade dom stängt av vägen jag planerat att rida, så då fick vi vända... Klockan gick lite för fort som vanligt och jag kortade av turen rejält för att komma hem inom samma dygn som vi gav oss av. Skulle tro att vi kom kanske knappt 2 mil på tre timmar... Men men, det var en tur iallafall, med allt som hör till, två varv på terrängbanan i Fröjel där Saffe var kanonduktig och hoppade både i uppför- och nerförsbacke, galopp på järnvägen och så klättring ner för kyrkbacken. Nöjd med Saffe helt klart. Inte alls mkt tics utan snäll och trevlig, helt enkelt. Inte ett dugg trött blev han heller. Får nog kanske ta en långlunk nästa helg oxå, för se hur planen blir.

Hemma blev det dusch för Saffe och så liniment. Han gillar inte alls att få liniment på bakknäna, börjar slå då. Jag var lite orolig för att det var för att han hade ont, men Peter trodde det var för att han säkert varit blistrad där nån gång och vet att det kan göra ont. Stackars liten. Nu går dom iallafall i hagen alla tre och verkar allmänt nöjda... Men snart blir dom fyra!!

Vi har köpt en häst! (Vi tyckte det var alldeles för lite jobb med tre) Omega Hebre heter hon, ett elvaårigt sto efter Baron Karsk, dräktig med San Pellegrino, fölar i början på April. Peter ropade in henne på auktion igår, det skall bli kul att få hem henne (Och dessutom så måste Peter sätta igång med stallombyggnaden nu när vi får en till och DET är bra :-))

Min egen träning flyter faktiskt på, det känns inte ens speciellt jobbigt. Vägde mig dessvärre i morse och har bara gått ner 0,4 kg. :-( 4 kg hade jag varit nöjd med. Bygger muskler? Jag vill inte ha muskler, jag VILL BLI SMAL. Jaja, jobba på, typ...

Inga kommentarer: