onsdag 23 juli 2008

Galoppintervaller

Idag var det intervaller som stod på schemat. Enligt order från coachen (Peter) så skulle jag rida 15 intervaller a´ en minut, med en minuts vila mellan varje. Han är inte klok tänkte jag, men man sticker inte upp mot coachen hur som helst så vi gav oss av. Förbi en massa läskiga kor och allt det vanliga, sen var vi på plats på järnvägen där dagens övningar skulle äga rum. Jag hade fått låna Peters tidtagarur så vi var väl förberedda.

Det visade sig att Saffe tyckte det var töntigt med vila mellan varje intervall. Han tyckte vi skulle köra fullt ös hela vägen. Förvisso en bra ide´, men inte riktigt enligt order och plan. Så efter vissa meningskiljaktigheter så blev det vila mellan varje intervall, efter 10 gick det bra att sakta av, efter 12 saktade han nästan av själv. MEN ville bara trava i ca 20 sek, sen var han pigg och på det igen. Han är laddad, den gamle pållen! :-) Fick duscha när vi kom hem, han var precis genomblöt för det var ju ganska varmt oxå. Sen liniment och lindor på det, så får vi se imorgon hur han tagit det hela.

Nalle fick gå en tur tillsammans med Madde. Madde var supersur på alla flugor så hon sprang på ganska fort så stackars Nalle blev lite trött. Han fick liniment han oxå, som tröst.

Om två veckor är det långritt inne vid Visbytravet. Det är jag som håller i spektaklet. Ridtid ca 3 timmar utan paus var det tänkt, lugnt tempo, men för den skull inte skritt hela tiden, utan snarare mest lugn trav. Ska bli kul att se hur många som kommer, om vi blir fler än två (Jag och Ingela) Ta med alla du känner och häng på! :-)

Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och sen slänga mig på soffan. Bara två dagar kvar att jobba, thank God.

Inga kommentarer: